Assistant Professor depuis 2020

CV

Formation

  • 2020 : Doctorat es Sciences de Gestion - Université Paris Dauphine - PSL - Paris
  • 2016 : Master in Management - NEOMA Business School - Mont-Saint-Aignan (Rouen)

Expérience d'Enseignement

  • 2020 : Assistant Professor en Marketing - Toulouse Business School
  • 2017 : Enseignante en Marketing - Université Paris Dauphine - PSL - Paris
Publications
    • LOUPIAC, P., A.GOUDEY, "How website browsing impacts expectations of store features", International Journal of Retail and Distribution Management, 2019, vol. 48, no. 1, pp. 92-108 [cnrs: 3, fnege: 3]

      En savoir plus
    • LOUPIAC, P., "The influence of product try-on on consumers: a conceptualization" dans International Marketing Trends Conference, Venice, Italy, January, 2019

    • LASRI, S., A.CREPIN, P.LOUPIAC, "Pirate vs Princess: what transmission of male domination to children in Disney movies?" dans 17th Research Days on Consumption (JNRC), Rouen, France, November 22-23, 2018

    • LOUPIAC, P., "The influence of product try-on in the consumption process" dans Loupiac Ph. (2018), “The influence of product try-on in the consumption process”, Doctoral Colloquium of the French Marketing Association (AFM), Strasbourg, France, May 15-16, 2018

    • LOUPIAC, P., A.GOUDEY, "The impact of Internet shopping value on consumer expectations towards their future experience in store" dans 33rd International Congress of the French Marketing Association (AFM), Tours, France, May 17-19, 2017

    • LOUPIAC, P., C.BLUNTZ, "“Au croisement du Marketing et de la Comptabilité : l’essor des activités d’évaluation et de contrôle par le consommateur" dans L’Etat du Management 2020., Ed., La Découverte, pp. 18-27, 2020

      En savoir plus
    • LOUPIAC, P., S.LASRI, D.DARPY - "Icicle: international development of a Chinese eco-friendly fashion brand; CCMP" - 2019

      En savoir plus
Expertise
    • Marketing Digital
    • Comportement du Consommateur
    • Introduction au Marketing
    • Marketing Omnicanal
    • Marketing Digital
    • Nouvelles Technologies & Marketing
    • Parcours d'achat

‹ Professeur précédent Professeur suivant ›