Département : Marketing
Assistant Professor
a.abadie@tbs-education.ma
ABADIE, A. - "Thèse de doctorat/Phd: Économie organisationnelle des plateformes marchandes orientées consommateur : Analyse théorique et expérimentation | ESCP" - 2021
CHOWDHURY, S., P. BUDHWAR, P. K. DEY, S. JOEL-EDGAR, A. ABADIE, "AI-employee collaboration and business performance: Integrating knowledge-based view, socio-technical systems and organisational socialisation framework", Journal of Business Research, 2022, vol. 144, pp. 31-49 [cnrs: 2, fnege: 2, abs: 3]
CHOWDHURY, S., P. DEY, S. JOEL-EDGAR, S. BHATTACHARYA, O. RODRIGUEZ-ESPINDOLA, A. ABADIE, L. TRUONG, "Unlocking the value of artificial intelligence in human resource management through AI capability framework", Human Resource Management Review, 2022 [cnrs: 3, fnege: 2, abs: 3]
ABADIE, A., "La main invisible du robot dans un gant de velours", L'Économie politique, 2019, vol. 81 , Commerce : la révolution numérique, no. 1, pp. 34-41
ABADIE, A., K. CARILLO, S. FOSSO WAMBA, O. BADOT, "Is Waze joking? Perceived Irrationality dynamics in user-robot interactions." dans 52nd Hawaii International Conference on System Sciences HICSS 2019, Hawaii, 8-11 janvier, Hawaii International Conference on System Sciences, 2019
ABADIE, A., "Platformization” of shopping experience: field research and modelling" dans Colloquium on European Research in Retailing (CERR), 12-13 juillet, 2018, Guildford, UK
ABADIE, A., "Piloter la performance des distributeurs" dans Distribution 4.0., Olivier Badot, Jean-François Lemoine, Adeline Ochs Eds, Pearson, chap. 8, pp. 171-195, 2018
ABADIE, A., P. KUMAR DEY, S. CHOWDHURY - "Comment les entreprises peuvent-elles créer de la valeur grâce à la collaboration IA-employés ?" - 2022, The Conversation, France
‹ Professeur précédent Professeur suivant ›
AbadieAI & Business Analytics