CV

Formation

  • 2017 : Doctorat en Science de Gestion - Marketing - Paris 1 Panthéon-Sorbonne & ESCP Europe Paris
  • 2012 : Master of Science (MSc) en Management - City University of London - London
  • 2012 : Maîtrise en Economie et Management - Università degli Studi di Torino - Torino
  • 2009 : Bachelor of Science (BSc) en Économie et Gestion des Arts, la Culture et la Communication - Bocconi University - Milano

Expérience d'Enseignement

  • 2019 : Assistant Professor en Marketing - Toulouse Business School - Toulouse
  • 2018 : Professeur en Marketing - ISC Paris - Paris
  • 2018 : Intervenant Extérieur de Marketing - Université Paris-Dauphine - Paris
  • 2014 : Intervenant Extérieur de Marketing - Centre Franco-Vietnamien de formation à la Gestion (CFVG) - Hanoi
  • 2012 : Enseignant en Marketing - École supérieure de Commerce de Paris (ESCP Europe) - Paris
Publications
    • FRACCARO, A., S. MACÉ, B. PARGUEL, "The not-so-odd couple: Odd pricing in a luxury context", Journal of Business Research, 2021, vol. 136, pp. 356-365 [cnrs: 2, fnege: 2]

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    • FRACCARO, A., S. MACÉ, "Never too rich to care about prices: Effects of price endings on customer perceptions of luxury / Trop riche pour se soucier des prix ? Effets des terminaisons de prix sur la perception de luxe par le consommateur", Recherche et Application en Marketing, 2020, vol. 35, no. 3 [cnrs: 2, fnege: 2]

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    • FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans International Marketing Trends, Elyette Roux Best Thesis in Luxury Management Award, janvier, 2019, Venise

    • FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd and even pricing applied to luxury goods: effects on brand image" dans Monaco Symposium on Luxury, 07-08 avril, 2016, Monaco

    • FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd and even pricing applied to luxury goods: effects on brand image" dans 5th AFM Research Day on "Prix, gratuité, don et Valeur »,, 2015, Tours

    • FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd pricing and even pricing in luxury goods – Managerial Practices" dans Shopper Marketing & Pricing Conference, 8-10 mai, 2014, Stockholm

    • FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd pricing and even pricing in luxury goods – Managerial Practices" dans Monaco Symposium on Luxury , avril, 2014, Monaco

    • FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans EMAC Doctoral colloquium , juin, 2014, Valencia

    • FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans AFM Doctoral colloquium , juin, 2014, Montpellier

    • STOLIN, D., L. CURRAN, A. FRACCARO, J. GRANDHOMME, E. GRAY, G. PRASEUTH, K. SANTRISSE, R. SKRIPNIK, M. ZAGONOV, "Injecting Humor into Educational Videos: How a Business School Collaborated with a Stand-up Comedian" dans 6th e-Learning Excellence Awards 2020: An Anthology of Case Histories., Ed., Academic Bookshop, 2020

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Expertise
    • Etudes de Marché
    • Fondamentaux du Marketing
    • Marketing Stratégique
    • Comportement du Consommateur
    • Prix
    • Luxe
    • Consommantion Responsable
      • 2017 - 2018 : Consultante de Gestion Accenture
      • 2012 - 2012 : Chef de Produit Junior Amazon
A.fraccaro

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