Département : Marketing
Associate Professor
a.fraccaro@tbs-education.fr
PARGUEL, B., A. FRACCARO, S. MACÉ, "Compromise pricing in luxury", Journal of Product and Brand Management, 2022, vol. 31, no. 3, pp. 506-517 [cnrs: 4, fnege: 3, abs: 1]
BOURJADE, S., A. FRACCARO, D. MELOSO, R. SKRIPNIK, D. STOLIN, "Non-proportional thinking in IPOs", Applied Economics, 2022, pp. 1-9 [cnrs: 2, abs: 2]
FRACCARO, A., S. MACÉ, B. PARGUEL, "The not-so-odd couple: Odd pricing in a luxury context", Journal of Business Research, 2021, vol. 136, pp. 356-365 [cnrs: 2, fnege: 2, abs: 3]
FRACCARO, A., S. MACÉ, "Never too rich to care about prices: Effects of price endings on customer perceptions of luxury / Trop riche pour se soucier des prix ? Effets des terminaisons de prix sur la perception de luxe par le consommateur", Recherche et Application en Marketing, 2020, vol. 35, no. 3 [cnrs: 2, fnege: 2]
FRACCARO, A., P. LOUPIAC, "Exploring users' perceptions of Web 3.0: an analysis of motivations and expectations (co-auteur A.L. Fraccaro)" dans AFM, juin, 2024, Paris, France
FRACCARO, A., T. MANDLER, B. PARGUEL, "Space oddity: How human density influences satisfaction in luxury services" dans ANZMAC, décembre, 2024, Hobart, Australie
FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans International Marketing Trends, Elyette Roux Best Thesis in Luxury Management Award, janvier, 2019, Venise
FRACCARO, A., S. MACÉ, B. PARGUEL, "Are odd prices against all odds in a luxury context?" dans ANZMAC Conference, décembre, 2019, Wellington, Nouvelle Zélande
FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd and even pricing applied to luxury goods: effects on brand image" dans Monaco Symposium on Luxury, 07-08 avril, 2016, Monaco
FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd and even pricing applied to luxury goods: effects on brand image" dans 5th AFM Research Day on "Prix, gratuité, don et Valeur »,, 2015, Tours
FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd pricing and even pricing in luxury goods – Managerial Practices" dans Shopper Marketing & Pricing Conference, 8-10 mai, 2014, Stockholm
FRACCARO, A., S. MACÉ, "Odd pricing and even pricing in luxury goods – Managerial Practices" dans Monaco Symposium on Luxury , avril, 2014, Monaco
FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans EMAC Doctoral colloquium , juin, 2014, Valencia
FRACCARO, A., "Price endings of luxury handbags: managerial practices, customers’ perceptions, and preferences" dans AFM Doctoral colloquium , juin, 2014, Montpellier
FRACCARO, A., B. PARGUEL, S. MACÉ, "Terminaison du prix dans le luxe : du mythe à la réalité" dans L'état du management 2022., Ed., La Découverte, chap. 6, pp. 64-74, 2022
STOLIN, D., L. CURRAN, A. FRACCARO, J. GRANDHOMME, E. GRAY, G. PRASEUTH, K. SANTRISSE, R. SKRIPNIK, M. ZAGONOV, "Injecting Humor into Educational Videos: How a Business School Collaborated with a Stand-up Comedian" dans 6th e-Learning Excellence Awards 2020: An Anthology of Case Histories., Ed., Academic Bookshop, 2020
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e luxe. Une analyse des terminaisons de prix suggère que les managers de marques de luxe s’appuient moins sur le mécanisme d’arrondi inférieur (i.e. drop-off) que sur le mécanisme de connotation, deux mécanismes qui ont été utilisés pour montrer que les prix juste en dessous influencent les consommateurs dans l’industrie des biens de grande consommation.