CHEN Yanyan

Professeur Permanent TBS depuis 2018

Département : Marketing


CURRICULUM VITAE

Formation

  • 2018 : Doctorat en Marketing • Université de Nottingham, Chine (RPC)
  • 2012 : MSc en Commerce International • Université de Nottingham, Chine (RPC)

Expérience d'Enseignement

  • Depuis 2018 : Professeur Assistant en Marketing • Toulouse Business School, France
  • 2016-2017 : Professeur de Marketing • Université de Nottingham, Chine (RPC)
  • 2015-2017 : Enseignante Auxiliaire en Marketing • Université de Nottingham, Chine (RPC)

 

PUBLICATIONS

Articles

  • CHEN, Y., D. C.MOOSMAYER, "When Guilt is Not Enough: Interdependent Self-Construal as Moderator of the Relationship Between Guilt and Ethical Consumption in a Confucian Context", Journal of Business Ethics, 2018[Cnrs :2, Fnege: 2]
    lien internet
  • MOOSMAYER, D. C., Y.CHEN, S. M.DAVIS, "Deeds Not Words: A Cosmopolitan Perspective on the Influences of Corporate Sustainability and NGO Engagement on the Adoption of Sustainable Products in China", Journal of Business Ethics, 2017[Cnrs :2, Fnege: 2]
    lien internet

Livres

Cas pédagogiques

Conférences

  • CHEN, Y., "The influence of shame on status consumption in China: responding restoratively to fix the damaged self" dans Conférence EMAC, 28-31 mai., 2019, Hambourg
 

EXPERTISE

Domaines d'enseignement

  • Marketing International
  • Communication 
  • Méthode de Recherche

Thèmes de recherche

  • Marketing Ethique
  • Statut Marketing et Consommation de Luxe
  • Strategie Marketing et Tentations Emotionnelles
  • La Psychologie du Consommateur et les Valeurs Environnementales pendant la Consommation

Expertises Professionnelles

Activités éditoriales

  • 2015-2016 : Ad Hoc Reviewer pour ACR et AMA
  • 2017-2018 : Ad Hoc Reviewer pour EACR
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Associations Académiques

  • ACR  Association of Consumer Research
  • IACMR • International Association for Chinese Management Research
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Contrats de recherche

  • 2018 : Consumers’ perception on Cosmopolitanism during consumption in China Principle Investigator
  • 2017 : Work fit and passion among Chinese workforce Investigator
  • 2016 : A competence-based approach to responsible management education (PRME) Investigator
  • 2015 : Consumers’ perception on remanufactured automobile engine Investigator
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