BENAROYA Christophe

Professeur Resident faculty TBS

Department: Marketing


CURRICULUM VITAE

Qualification

  • 2013 : Ph.D in Management - "Impact of complex projects' naming on the related suppliers: Airbus Case" • Université Jean Moulin Lyon 3, Lyon
  • 1997 : Master's degree in Management • Université des Sciences Sociales , Toulouse
  • 1993 : Diploma Sup de Co • École Supérieure de Commerce , Toulouse

Management Duties

  • Marketing professor (Toulouse Business School)
  • Pedagogical coordinator of the M2C English Track (2005-) (Toulouse Business School)
  • Elected Member of the TBS Tenure Committee (‘CME’) (Toulouse Business School)
  • Head of the Professional Option "B to B management" in Barcelona (2006-) (Toulouse Business School)

 

PUBLICATIONS

Academic publications

  • BENAROYA, C., "Evolution des courants de recherche en marketing BtoB", Revue des Sciences Commerciales, June 2011, no. 11, pp. 21-44
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, "2000 ans d'histoire de la marque", La Revue des Marques, January 2000, no. 29
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, "Les marques de distributeur dans le contexte industriel", Décisions Marketing, September 1998, no. 15
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, "Radiographie des marques patronymiques", La Revue des Marques, October 1998, no. 24

Books

  • RAMALINGAM, T., C.BENAROYA, S.FOSSO WAMBA, "Assessing the Potential of IoT in Aerospace" in Digital Nations – Smart Cities, Innovation, and Sustainability., Arpan Kumar Kar, P. Vigneswara Ilavarasan, M.P. Gupta, Yogesh K. Dwivedi, Matti Mäntymäki, Marijn Janssen, Antonis Simintiras, Salah Al-Sharhan Eds, Springer International Publishing, pp. 107-121, 2017 [978-3-319-68556-4;978-3-319-68557-1]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing Business to Business (5ème édition actualisée), Pearson, 2017 [978-2326001329]
    link
  • BENAROYA, C., "Spécificités et outils de la communication business-to-business" in Pentacom Communication marketing b-to-bc et b-to-b, corporate, digitale et responsable (4ème édition)., Philippe Malaval, Jean-Marc Décaudin, Guillaume Devianne Eds, Pearson, vol. Partie 2, chap. 8, pp. 243-282, 2016 [974-2-3260-0129-9]
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing B2B - Del marketing industrial al marketing de contratos, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2014 [978-9972-9239-4-4]
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, B to B Branding - creating synergies in the value chains, De Boeck, 2014 [978-2-804-18463-6]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Business to Business Marketing - From Industrial to Business Marketing, De Boeck, 2013 [978-2-8041-8267-0]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing Business to Business (5ème édition), Pearson, 2013 [978-2-7440-7648-0]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Aerospace Marketing Management, Springer, 2013 [978-3-319-01353-4]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, "B-to-B : Spécificité de la relation professionnelle" in MBA Marketing., Collectif Editions d'Organisation Ed., pp. 365-387, 2011 [978-2-212-55202-7]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, MARQUES B to B Une politique de marque pour prospérer dans la chaîne de la valeur, Pearson, 2010 [978-2-7440-7472-1]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Aerospace Marketing Management (en chinois), Aviation Now China, Pékin, China (PRC), 2009 [978-7-8013-4990-3]
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing Business to Business (4ème édition), Pearson, 2009 [978-2-7440-7413-4]
    link
  • BENAROYA, C., H.LAGRASSE, L'efficience commerciale en B to B, EMS Management et Société, 2009 [978-2-8476-9121-4]
    link
  • DECAUDIN, J.-M., P.MALAVAL, C.BENAROYA, Pentacom (en chinois), 2006
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing Business to Business : du marketing industriel au marketing d'affaires (3ème édition), Pearson, Paris, France, 2006 [2-7440-7123-4]
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Aerospace Marketing Management : Manufacturers, Oem, Airlines, Airports, Satellites, Launchers, Kluwer Academic Publishers, Boston, United States of America, 2003 [1-4020-7-151-5]
    link
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, Marketing Aéronautique et Spatial, Pearson, Great Britain, 2001 [2-84211-162-1]

Published case

  • BENAROYA, C. - "Lafarge : social network as a powerful communication tool in B2B" - 2010, Centrale des Cas et des Médias Pédagogiques (CCMP)
    link
  • BENAROYA, C. - "Lafarge - Les réseaux sociaux : puissant moyen de communication B2B" - 2010, Centrale des Cas et des Médias Pédagogiques (CCMP)
    link
  • BENAROYA, C. - "VEOLIA ENVIRONNEMENT : Marketing de projet 'Toulouse 2013'" - 2007, Centrale des Cas et des Médias Pédagogiques (CCMP)
    link

Conferences

  • BENAROYA, C., "A strong case for marketing case studies / Faire enfin cas de l'étude de cas en marketing", International Marketing Trends Conference, 2017, Madrid, Spain
  • BENAROYA, C., "Naming : role & impact" Workshop on Branding & Social Networks. April 2014
  • BENAROYA, C., "Le naming : facilitateur de management de grands projets industriels ?" in GEM&L - 8ème colloque international - Language et performance de l'entreprise, 26 - 28 /03/2014., Groupe d'Études Management & Langage GEM&L, 2014, Toulouse, France
    link
  • BENAROYA, C., "Revue de littérature 1979-2009 : 30 ans de recherche sur la marque BtoB, de la transaction aux réseaux, communication sous forme de poster" in XXVIème Congrès International de l'AFM., 2010, Le Mans, France
  • MALAVAL, P., C.BENAROYA, ""BtoAtoU" what interest in extending the BtoB brand visibility to final users" in 1st French German Swiss on B2B marketing., 2008, Lausanne, Switzerland

Awards

  • 2014 : Qualification as « Maître de Conférence » by the “Conseil National des Universités”, Section 6
 

EXPERTISE

Teaching fields

  • Naming
  • Marketing
  • Branding
  • B2B Marketing
  • Business/Project Marketing
  • Strategic Marketing
  • Brand range, Pricing, Product
  • Purchasing Behavior

Professional expertise

Editorial activities

  • Marketing consultant (B2B & aerospace)
  • Directeur du Département International « Études, Stratégie et Lobbying » (cabinet spécialisé dans le secteur aéronautique et spatial)
  • Marketing consultant (cabinet Business Conseil)
Read more

Academic associations

  • Member of AFM (French Marketing Association)
  • Reviewer for academic journals (Décisions Marketing...)
  • Member of IMP Group (Industrial Marketing & Purchasing Group)
  • Member of AMA (American Marketing Association)
Read more

Research contracts

  • English
  • French
Read more
 
Back to the directory ›